2014(e)ko abenduaren 17(a), asteazkena

MARIA MONTESSORI II

   Bigarren zati honetan, aurrekoa esan bezala Maria Montessoriren pedagogiarekin jarraituko dut. Atal honetan bere materialaz hitz egingo dut.

  Montessorik haurtzaro zoriontsua izateko ingurugiroa bilatzen zuen, non guztia umeen aukeren eta garapen mailen arabera egon behar zen egokituta. Horretarako espazioa eta objektuak moldatzen hasi zen. Izan ere, asmatu zituen material didaktiko espezifikoak bere metodoaren garapena eta ezarpenerako funtsezko ardatza izan zen.

   Material hauek umearen jakin-mina areagotzeko eta ikasteko nahi horren bidez gidatzea dute helburua. Hortaz, Montessoriren materialak, haurraren garapen mentalari eta bere auto-eraketari laguntzen dioten tresnak dira. Umeek kontzeptu abstraktuen asoziazioaz ikasten dutena esperientzia sentsorial konkretu baten bidez ikastera laguntzen du, modu honetan, benetan ikasten ari da eta ez bakarrik memorizatzen. 
   Kontzeptu berrien xurgatze erraz eta arin hau umeak materiala bere kabuz eta nahi duen bezala manipulatu dezakeelako suertatzen da, inolako esku hartzerik gabe hezitzailearen partez, hala nola, tamainak, koloreak, formak, ehundurak, usainak, soinu musikalak, gustuak, etab. desberdintzeko gaitasuna garatzen du. Klase esperimentalak dira eta umeak bere esperientzietatik ikasten du.
   Honek guztiak beste ezaugarri berezi bat du, auto-zuzengarria dela. Beste hitzekin esanda; jarduera ezin da modu okerrean burutu. Haurrak jarduera oker egiten badu, espazio hutsak edota piezak soberan aurkituko ditu.
  Klasean, umeen nahien arabera, ikasgaiak indibidualtasunez edo taldeka landu ahal dituzte. Izan ere, taldeko lana borondatezkoa da, haurrak ez baitira jarduera bat egitera behartzen. Gainera, haurrak txikiak direnetik erabakiak hartzera motibatu dituztenez, arazoak konpondu, aukera egokiak hautatu eta haien denbora ondo  erabili oi dute.
   Helburu hauek lortzeko, hezitzaileek eskaintzen dituzten material bakoitzak funtzio bat du eta umearen garapena eta nahien arabera aurkezten dituzte. Materialak 4 eremuetan bereizi ahal dira:
·        Sentsoriala eta bizitza praktikoa.

Ukitu eta erlazionatu: Set hau egurrezko animaliek, beste hainbat formek eta hauek sartzeko piezak osatzen dute, baita piezak gordetzeko telazko poltsa bat.

3 urte baino gehiago dituzten haurrentzako oso egokia da haien koordinazioa eta trebetasun bisuala garatzeko formak eta figurak erlazionatuz
dibertitzen diren bitartean.

Montessoriren Dorre arrosa: Montessoriren dorre arrosa, arrosa argiz margotutako egurrezko 10  kubok osatzen duten ikasgaia da.
Koordinazioa eta zenbaki sistemaren oinarria garatzeko eta  dimentsioaren kontzientzia areagotzeko erabiltzen da.
Ekipoa ez da arrosaz margotuta egon behar, horrela ez bada, kuboen ikasgaia bezala ezagutua da.



·        Lengoaia.
Sinbolo gramatikalen taula: Taula honen bidez, modu erraz batean haurrak gramatikaren egiturak eta honen osagai desberdinak ulertzeko eta ikasteko gaitasuna landuko ditu.  Hala ere, taulak helburu horiek lortzeko jarduera ugari burutzeko aukera ematen du, hala nola, figura bakoitzaren adibidea asmatzea, esaldiak eratzea, etab.



Metalezko ahokadurak: Montessori idazketarekin erlazionaturiko mugimenduak aztertu zituen eta haurra idazketarako prestatzeko metalezko ahokadura hauek asmatu zituen. Metalezko ahokadurak hiru atzamarren mugimendua (pintza) sendotu egiten du eta eskumuturraren beharrezko mugimenduak koordinatzen ditu. Jarduera hau ukimenaren arintasuna eta marrazketa ariketen presio berdintasuna perfekzionatzen du. Metalezko ahokadurak diseinu geometrikoaren aukera mugagabeak eskaintzen dituzte.


·        Biologia eta geografia.
Biologia eta geografia ikasteko erabiltzen diren materialak egurrezko puzzleak dira. Bakoitza pieza kopuru desberdin batekin, alegia. Hemen hiru adibide jarri ditut.

1. Lore puzzlea:
2. Bederatzi planetako mapa:


3. Europako puzzle mapa


·        Matematikak.

Zenbakizko listoiak: Zenbaki listoiak umeari 1etik 10era kantitateak ezagutarazten dizkio, baita zenbaki hauen izenak ere. Materialaren esplorazioaren bitartez, haurrak hainbat kontzeptu barneratzeko gai izango da, adibidez, zenbakien sekuentzietan, 10eko konbinazioak eta oinarrizko aritmetika.

Kubo binomioa: (a + b) 3 formula aljebraikoren adierazpen konkretua da. Ekuazioaren faktoreak kuboz eta prismaz irudikatuta daude. Hasiera batean, haurrak kubo binomioa esplorazio aljebraikoa helburua duen jarduera burutzeko erabiltzen du.


Horrez gain, orokorrean material didaktikoek lau balore hauek maila altuagoan edo baxuagoan dutela esan dezakegu:
·        Balore funtzionala.
·        Balore esperimentala.
·        Egituraketa balorea.
·        Erlazio balorea.

Hau errealitatean nolakoa den ikusteko bideo batekin uzten dizuet.




iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina