2014(e)ko abenduaren 17(a), asteazkena

RUDOLF STEINER - WALDORF

Rudolf Steiner, 1861ko otsailaren 27an jaio zen, gaur egungo Kroazian. Bere aita trenbideen funtzionarioa zen eta bere haurtzaroan zehar aitak bidaltzen zuten inguru naturaletan hazi zen. Era berean, Goethe ikerketen metodoa jarraitu zuen. Esperimentuak eta behaketak egiten zituen naturari buruz, honen ondorioz, bere lanaren inspirazio iturri bihurtu zen.

Urte batzuetan zehar, hezitzaile moduan lan egiten zuen. Bere ikasle batek “hidrozefalikoa” zen eta adituek ikasketentzako gaitasun eza zuela diagnostikatu zuten. Steinerrek aldiz, bere pedagogia sistemari esker, hain handia izan zen umearen hobekuntza, 2 urteren bueltan eskola normal batean hasi zen eta medikuntzan lizentziatu egin zen. 1899 eta 1904 urteen artean Liebknecht-eko Helduen Formaziorako Langileen Eskolan lan egin zuen.

1919an Sttutgarreko Waldorf Astoriako zigarro fabrikan lan egiten hasi zen. Hainbat eraso sufritu zituen. Hitler boterean zegoenean, Steiner judutarra zela esan zuten eta Berlineko egoitzatik ihes egin zuen. Goetheanum galdu ostean, gaixotasun eta  ahulezi sintomak edukitzen hasi zen. Baina 1925an hil egin zen Suitzan. 

Oinarri teorikoak eta planteamendu pedagogikoa

Waldorf pedagogiaren ezaugarriak:

Ø  Askatasuna oinarrizko baldintza da bizitza kultural sortzailea edukitzako. “Eskola libreak” izendatzen dira, euren egiteko nagusia haurrak askatasunean heztea delako. Gizaki errespetutsuak izateko behar dituzten tresnak jasotzen dituzten.

Ø Naturarekiko harremanak izugarrizko garrantzia du. Gizakiak naturarekin eta inguruarekin duen harremanaren kontzientzia hartzeari garrantzia ematen diote, horregatik adibidez, urtaroen erritmoa eta ezaugarriak gertutik bizitzen dituzte.

Ø  Haurraren erritmoa errespetatzen da. Bizitzako beharrei erantzuteko, haren erritmoa eta garapen naturala errespetatzen duen pedagogian oinarritzen dira.

Ø  Haurra da ekintza eta une guztien erdigune. Heziketak helburu bat du: haurraren garapen korporalean, psikologikoan eta kognitiboan laguntzea autonomoa izan dadin, eta horrela, heldua denean iniziatiba edukitzeko eta libreki hautatzeko gai izan dadin.

Hemen aurki dezakezue Mexikoko hiriko Inlakesh eskolan grabatutako dokumentala


 eta hemen waldorf pedagogiari buruzko informazio gehiago:


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina